Stare przeminęło


2 List do Koryntian 5,17
 ωστε ει τις εν χριστω καινη κτισις τα αρχαια παρηλθεν ιδου γεγονεν καινα τα παντα (wersja grecka)
Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe. (tłumaczenie)


 Izajasza 43,18
 אל תזכרו ראשנות וקדמניות אל תתבננו
 (wersja hebrajska)
Nie wspominajcie wydarzeń minionych,
a na to, co minęło już nie zważajcie!
(tłumaczenie)


List do Galacjan 2,20
 χριστω συνεσταυρωμαι ζω δε ουκετι εγω ζη δε εν εμοι χριστος ο δε νυν ζω εν σαρκι εν πιστει ζω τη του υιου του θεου του αγαπησαντος με και παραδοντος εαυτον υπερ εμου (wersja grecka)
Z Chrystusem jestem ukrzyżowany; żyję więc już nie ja,ale żyje we mnie Chrystus; a obecne życie moje w ciele jest życiem w wierze w Syna Bożego, który mnie umiłował i wydał samego siebie za mnie.
(tłumaczenie)

Było, minęło, nie wróci.
Stary świat zamknięty w kapsule czasu (lepiej, żeby nikt jej nie otworzył)

Jestem wypadkową przeszłości. To, co wydarzyło się kiedyś z pewnością odcisnęło ślad w mojej duszy, w myślach i działaniu.
Ale nie chcę już wracać do tamtych łez, nie chcę patrzeć na tamto kiedyś.

Stare życie, stare sprawy, stare rany, brzmienie słów, lista nakazów i zakazów, musisz, nie możesz, itp, itd.
Ograniczenia, złe myśli, głupie nawyki, nastawienie "nie dam rady", "nie ma sensu", "nie ma szans".
Doświadczenia, życie na krawędzi, czyiś gniew, kogoś krzyk.
Siła słów mówionych bezmyślnie, zranienia, które niczym bruzdą wryły się w serce.

STOP!
Już dość patrzenia w tył!
Dość rozpamiętywania, analizowania, szukania przyczyn i skutków, winnych, mniej winnych.
Zostawię to Temu,
który ma moc zamienić smutek w radość,
który ma moc odwrócić bieg wydarzeń,
Temu, który pokonał grzech i śmierć!


Jeden moment, jedna chwila, jedna decyzja!
Jedna modlitwa!
Jeden werset:
 Psalm 126 : 5-6:
„Ci, którzy siali ze łzami, niech zbierają z radością! Kto wychodzi z płaczem, niosąc ziarno siewne, będzie wracał z radością, niosąc snopy swoje”

Niech się dzieje nowe!
Niech się dzieje dobre!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wystawa „W drodze”

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024