Atramentem pisane...w listach ukryte

 

Ludzie listy piszą

"Ludzie listy piszą zwykłe polecone
Piszą że kochają nie śpią klną całują się
Ludzie listy piszą nawet w małej wiosce
Listy szare białe kolorowe
Kapelusz przed pocztą zdejm"
 
Skaldowie "Medytacje wiejskiego listonosza"
 

 
Listy...listy...listy
 
Daty, informacje, wojna, miłość, strach, obóz, czytelnie-nieczytelnie...
Ona i On, Oni tam, tamci tu...
Kolejność wcale nie po kolei, wymieszane czyjeś łzy i czyjś śmiech...
Ktoś Komuś śle życzenia z okazji i bez okazji...
Tamten pyta "czemu nikt nie przyjeżdża do nas?"
"Jak się czuje Mamusia?"
I "czy karpie kupione na święta?"
 
 
Info od komendanta, że "zgody na zwolnienie z Potulic nie będzie"...
 

 
 
Byłem...
Widziałem...
Pojechałem...
Wróciłem...
Ktoś nie wrócił...

 

Teraz ja...
 
Szukam ukrytych znaczeń...
Otwieram czyjeś życia...
Znane, nieznane...
Dawne...
I bardzo dawne...
 
Ludzie tamci i ci...
Młodsi, starsi...
Sami i w duecie...
Tu i tam...
Z wyboru  i przymusu ...

 
Zaczytana w przeszłości...

 

Jak poskładać wszystko w całość, ułożyć w ciągłość skończoną, spiąć klamrą przyszłości i  zachować dla potomnych?
To trudne...

Ale i fascynujące...

Czytam dalej...
 
 
 
 
 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wystawa „W drodze”

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024