Boże Narodzenie 2020

 

Magia?

Piękno?

Odpoczynek?

Dom?

Skojarzenia ze świętami...

Z chrześcijańskiego punktu widzenia Boże Narodzenie - jak sama nazwa mówi - czas Narodzenia Jezusa Chrystusa. Czy Jezus się narodził 24 grudnia?

Na 100% pewności nie ma, ale z jakiegoś powodu uznano tą datę jako prawdopodobną...

I nie ma  co kombinować, ani szukać argumentów na "tak", lub na "nie", data ustalona...kalendarz liturgiczny od dawien dawna....

Czytając Ewangelie widzimy wyraźnie szereg związanych ze sobą wydarzeń, konsekwencją których jest narodzenie Jezusa, który będąc Bogiem stał się Człowiekiem.

I o tym wydarzeniu większość ludzi wie, a ponad 30% całej ziemskiej społeczności uznaje chrześcijaństwo za swoja wiarę.

 -----------------

Przez pewną część swojego życia święta kojarzyły mi się z ....cierpieniem, życie u boku osoby uzależnionej niesie ze sobą dużo negatywnych emocji...Jakże mam się podzielić opłatkiem z kimś, kto przez niemal cały rok żyje swoim alkoholowym życiem? Trudne to...

Przeszłość...

Tkwiła we mnie trauma przeszłości...pewnego rodzaju "sztuczność" sytuacji. Cały rok ból i łzy, a tego JEDNEGO dnia należy być miłym?? Długo nie mogłam złamać negatywnych skojarzeń.

 

Potrzebowałam czasu, by dostrzec na nowo "magię" świąt, dostrzec piękno zamiast łez, cieszyć się przygotowaniami, pieczeniem, choinką, pięknie ubranym stołem, całą świąteczną otoczką, która w końcu nie musi być bólem a może być radością.

 

--------------------

Tegoroczne święta -  siódme odkąd mieszkamy sami, drugie odkąd Mama odeszła - były wyjątkowe.

Wigilia w domu mojej Mamy, miejscu, gdzie zwykle było tłuuuuuumnie i gwarno, rodzinnie i śpiewająco nastroiła mnie bardzo, bardzo pozytywnie i rodzinnie.

 

 

Pięknie...

 










Niech to piękno we mnie już zostanie...

Zostanie...



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wystawa „W drodze”

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024