Wystawa „W drodze”


Wystawa Zbigniewa Nobisa „W drodze” - Sosnowiec.

Wystawa jest udostępniona w Miejskim Domu Kultury im. J. Kiepury w Sosnowcu w ramach działań Stowarzyszenia Miłośników Fotografii.

Pierwsze na co zwróciłam uwagę to fajne, przyjacielskie relacje między członkami SMF.

Widać, ze dobrze się czują w swoim towarzystwie. 

Moje hasło  dla SMF:  „łączy nas pasja” - to było wyczuwalne na każdym kroku.

Przed wernisażem wesoła, pogodna atmosfera; rozmowy w kuluarach trwały aż do momentu otwarcia wystawy i przedstawienia Głównego Bohatera. 

Ciekawe wprowadzenie oraz duchowo-filozoficzne refleksje  Kuratora wystawy mocno mnie poruszyły.

Poniżej kilka zdjeć z wydarzenia.

Bohater dnia


Wraz z Grupa Wspierającą


Och, to najpiękniejsze dla mnie zdjęcie zostało usytuowane tuż pod lampą. Ciężko mi było zrobić fajne ujęcie. Wyszła taka perspektywa…

Wystawa


Oraz zaproszenie  na wystawę




Czas na fotografie.

Tytuły fotografii oraz opis niektórych są mojego autorstwa.

Ponizsze fotografie z prywatnego archiwum Bohatera wieczoru Zbigniewa Nobisa. 


 1. „Książka oknem na świat” . 

To jest jedno z moich ulubionych wystawowych zdjęć.



2. „Krzyż” 

Krzyż może mieć wiele znaczeń…dla mnie jest symbolem zbawienia. 
I ten blask słońca w centralnym punkcie krzyża…
Mistrzowskie zdjęcie 


3. „Przymierze” 
Mega ujęcie…
Podwójne przymierze.
Pierwsze przymierze  - tęcza.
Tęcza jest symbolem przymierza między Bogiem, a ludźmi. - 1 Ks.Mojżeszowa (Genesis)  9,13  - historia po potopie „a łuk mój kładę na obłoku, aby był znakiem przymierza między mną, a ziemią”
 
Drugie przymierze  - Krzyż
„Albowiem jeden jest Bóg, jeden tez pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus - 2 List do Tymoteusza 2,5

Na zdjęciu tęcza jakby  „wychodzi” z Krzyża. 
No, trzeba mieć wyczucie chwili.. 
Brawo

4. „Skupienie”

5. „Muniek” 
super ujęcie…

6. „Odbicie w habicie”


7. „Dwie twarze” 

 
8. „W czerwieni” albo „Patrząc w niebo”

 9. „ …..”
No ….nie mam pomysłu na tytuł.
Ujęcie… hmmm… tuż po zagraniu dźwięku…palce jednej ręki jeszcze ustawione na strunach, a druga dłoń już w powietrzu. 
Może „Pół-dźwięk” 

10. „Zamiana barw” albo „Znaki pokoju”  
Wszak gołąb jest symbolem pokoju i miłości.
W Biblii porównywany jest do Ducha Świętego.
Tu można pokusić się o różne interpretacje.

11. „Pasja”
Fotografia wyglada niczym namalowany obraz. 


12. „Ofiara”
A mnie nurtuje napis na drugim planie…

Tata byłby Ciebie dumny.

Piękne zdjęcia. 

Czekam na kolejna wystawę, np „na szlaku”

Taka moja, siostrzana, po-wystawowa refleksja.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024