Atramentem pisane...w przepastnym archiwum Rodziny G.




I
A co to?
Nie widziałam  wcześniej!
A może widziałam, lecz nie pamiętam?
fotografie...
uchwycone  w kadrze
sekundy czyjegoś życia

"Nad grobem dziadka, rok 57"
Jakiego dziadka?
A ten Pan w Krynicy
 rok 38 to kto?
chciałam zapytać,ale...
w pokoju Ciebie nie było
a pusta kanapa raczej mi nie odpowie



II
Oni tam są
I Ona jedna
Matka Siedmiorga
I On,
co kaganek dźwigał oświaty
I On,
codzienność "Pater noster"
I Oni,
co nazwisko uznali za zbyt proste
I Oni,
co w wojennej zawierusze
szukali siebie
Oni tam są
....................
Ja wiem, kim są ONI


 III
czytam
haha
śmiech
czytam
płynie łza
smutek
czytam
Ktoś pomylił datę
czytam
niczym listy z zaświatów
Jego
Jej
Ich

Ich....
Ich w większości już nie ma


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wystawa „W drodze”

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024