Wisła Ustroń 14.08.2023

 

 

Wisła/Ustroń 14.08.2023.

Wyjazd - Cztery Włóczykijki. Trzy dąbrowianki i jedna mazurka (mazurzanka? - znaczy kobieta z Mazur)

Wiadomo...razem,  wespół - zespół jest weselej.😉

Połowa Ekipy kierunek - na Ustroń, połowa - na Wisłę. 🔄 Po kilku godzinach przyjazd dwóch Wędrowniczek do Ustronia i wspólny czas. 🥾🥾

Początek…

Wisła - moje ulubione miasto.❤️

Wydawało mi się, że widziałam każdy jego zakamarek, znam każdy kąt.

Byłam tu i tam, po tej stronie rzeki i po tamtej. Sama, z rodziną, w duecie, z dziećmi, znajomymi...przeszłam wzdłuż i w poprzek.

Otóż... okazało się, że mam jeszcze wiele wiślańskich miejscówek do zwiedzenia.

 

Wita nas hotel "Crystal Mountain" *****

Nowy kompleks hotelowy w Wiśle.  

Czyżby konkurencja dla Gołębiewskiego?


Zaczynamy wędrówkę

Wieża Kościoła ewangelicko - augsburskiego widziana z cukierni "U Janeczki"

Z ziomkiem...🤣

i misiem...


Czas na słodkości u „Janeczki” 

W Wiśle cukiernie janeczkowe  są dwie. Jedna bliżej ulicy Ochorowicza, (oj, często tam bywałam),a druga w centrum.

Tym razem poszłyśmy do centrum.

Ciasto i kawa na dobry początek dnia.

 

Centrum miasta. 
Wisła w Wiśle.

Oraz znani sportowcy

Pomnik "Zródeł Wisły"
 
Aleja Gwiazd Sportu.

Wisła...
 
"Wiewiór" czyli Piotr Zyła

Gorąco... jest pieknie…

Czyste niebo.
Zero chmur.


Amfiteatr wiślański. Pamietam jak pierwszy raz przyjechałam do Wisły mając 13 lat (kiedy to było…), tuż obok amfiteatru ludzie, u których mieszkaliśmy „na kwaterze” prowadzili bar „Wisła”. Smak pomidorowej pamietam do dziś. 
Fajne wspomnienia….





Idąc przed siebie. 
Kierunek - wodospad.

Obiad w knajpce "Góralsko Izba". Smacznie i w przystępnych cenach.





Jesteśmy na miejscu.

Wydaje mi się, ze ja tam NIGDY nie byłam…aż niemożliwe. Przez tyyyyyle lat przyjeżdżania do Wisły?  Muszę przejrzeć stare fotki sprzed… yyyy…30 lat.

Wodospad i okolica

No, Niagara (choć miejscowi mówią na nią Mała Niagara, albo mini Niagara Wiślańska) to nie jest, ale i tak jest ładny.

Droga do niego była dłuuuuga. Z centrum Wisły z buta, w upale. Nie pamiętam ile wtedy było stopni pewnie z 30, albo i więcej,  a na niebie żadnej chmury.

Planowałyśmy dojazd autobusem, ale...autobusy chyba pomyliły kierunki. W naszą stronę nie przyjechał żaden (choć w rozkładzie były), za to w przeciwną chyba ze cztery. 

Cóż…





Symbol: H i korona…ciekawe co oznacza?
Domyślam się, ze chodzi o Habsburgów.
Muszę to doczytać…



Pora na…
Ustroń. 
W Ustroniu spacer po parku i po mieście, odpoczynek nad Wisłą i w Wiśle. Cudowna chłodna woda…czysta…orzeźwiająca…akuratna na upały. Ludzie odpoczywają nad brzegiem; wokół leżaki, ławki, sznurkowe hamaki. Sielsko…











Do domu czas.
Ja tu jeszcze wrócę. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wystawa „W drodze”

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024