Kraków 9.07.2022

Spontaniczna wycieczka do Krakowa.W celach baaaardzo Towarzyskich. Cudowny czas!🌺❤️❤️

Pyszne jedzonko, Kucharz  się spisał na 6 z +. Mniaaam!🥔🥘🥗


Podróż w obie strony  - koszt około 50 zł. Pociągi relacji Dąbrowa Górnicza - Katowice, Katowice - Kraków Bronowice, powrót Kraków Główny - Katowice, Katowice - Dąbrowa Górnicza - Autobus linii M2.

Podróż relacji Katowice - Kraków pociągiem bez "miejscówek' to i z miejscem siedzącym problem. Rodziny z  dziećmi (i wózkami), rowery, ludzi tłum. 99%  podróżnych jedzie - jak się domyślam - do Krakowa Głównego. Ja wysiadałam wcześniej o dwa przystanki, więc profilaktycznie chwilę wcześniej przecisnęłam się do drzwi.🚃

Ufff, udało się wysiąść.

Na  peronie stacji Kraków Bronowice  człowieków sztuk 3. Stacja wydaje się nowa, ruchome schody, czysto, schludnie.

Wokół osiedle. Przy stacji ogródki działkowe i całkiem fajna trasa spacerowo- rowerowa.

Przyjemnie miejsce do mieszkania.


Zagadka polonistyczna:

Z jakim utworem kojarzą się Bronowice?

 ----------------------------

Odpowiedź oczywista: z "Weselem" Wyspiańskiego. 

Bronowice obejmują teren dawnej wsi Brunowice nad rzeką Rudawą. Wieś  powstała w 1294 roku.

W bronowickim dworku należącym do malarza Włodzimierza Tetmajera  w 1900 r. odbyło się wesele poety Lucjana Rydla z chłopką Jadwigą Mikołajczykówną, sportretowane w dramacie Wyspiańskiego.

Kawka, ciasto na powitanie i heja na podbój Krakowa.🥾🥾

Ale, ale my wcale nie chcemy odwiedzać smoka!🦖

To takie oczywiste: Kraków = smok, Sukiennice, Kościół Mariacki, Wawel.🏰

A gdzie reszta miasta?

Wybór padł na Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego.🍀🌿💐🌻🪵

https://ogrod.uj.edu.pl/ 

Bilet wstępu 15 zł normalny, 8 zł ulgowy.

To był strzał w 10!😀

Ważne info - parking płatny.

Czas zwiedzania - 2 godziny, ale wydaje mi się, ze na spokojnie można łazić i 3, albo i dłużej. Cudowne miejsce do robienia zdjęć, do odpoczywania (kocyk, książka)

Kawiarnia na terenie ogrodu.

Miałam ogromną trudność w wyborze zdjęć, zrobiłyśmy ich mnóstwo (to znaczy głownie ja - roślinom i Marcie, albo Marta mnie). I jak z tego mnóstwa wybrać kilka, albo kilkanaście?

Hmmmm?

Jedyna rada: polecam pojechać i zobaczyć samemu. 

Uwaga - baterie/ telefony w pełni naładowane oraz powerbank.




















 









Ja tam jeszcze wrócę!😊



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wystawa „W drodze”

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024