Nikiszowiec i Szyb Wilson

Nikiszowiec i Szyb Wilson - Katowice
 
 
Dla pasjonatów literatury polecam "Czarny Ogród" Małgorzaty Szejnert.
"Czarny Ogród" czytałam chyba ze trzy razy. I bardzo chciałam zobaczyć jak Nikisz wygląda na żywo.
 
Architektonicznie niesamowite osiedle, choć myślałam, że jest większe...
Budynki o jednolitej konstrukcji i infrastrukturze, okiennice, cegły, podwórka tworzą nietuzinkową atmosferę.
Zastanawia mnie, jak bardzo mieszkańcy muszą uważać na to, co mają w oknach, na parapetach, w ogrodach, by nie zburzyć harmonijniej koncepcji okolicy.
 
Z ogromu zrobionych zdjęć trudno wybrać najlepsze... 
 


 


 
Coś...

 
Te okna są takie klimatyczne...
 
No, piękne to jest...
Tu wszystko jest dopracowane, szczegóły, szczególiki, nie ma przypadkowych elementów.
 
Salon fryzjerski wśród kamieniczek
 
A tymczasem familok odbija się w familoku
 
 
Minus - wszędzie samochody...muszę bardzo uważać jak robię zdjęcia, bo mnie interesuje Nikisz a nie auta.
 


Okienko...

 
Ogródek, hmmm. fajny, śmieszny... 

 






Ciekawe, czy mieszkańcy zaopatrują się u tego samego ogrodnika bo zauważyłam że na większości balkonów te same kwiaty i w dodatku w podobnej kolorystyce...czy to jakaś niepisana zasada?

Makieta


Kościół






Szyb Wilson.
 
















Chrystusów Dwóch...


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wystawa „W drodze”

Egzotarium Sosnowiec - 13.01.2024

Egzotarium Sosnowiec - 30.01.2024